Általános Szállodai Szerződéses Feltételek (ÁSZF) 

IÁLTALÁNOS SZERZŐDÉSI
FELTÉTELEK
Home / Általános szerződési feltételek

Általános Szállodai Szerződéses Feltételek (ÁSZF)
I. Bevezetés

  1. Az Általános Szállodai Szerződéses Feltételek (továbbiakban ÁSZF) azt a szerződéses
    tartalmat foglalják össze, melyek alapján a AUTOHOF Hotel (9222 Hegyeshalom
    Miklóshalmi út 1.) szállodát működtető Határ-Parking Kft. (székhely: 9222 Hegyeshalom
    Petőfi S utca 39.)., a továbbiakban: Szolgáltató) elszállásolási szerződést köt Vendégeivel.
  2. Egyedi feltételek nem képezik részét a jelen ÁSZF-nek, de nem zárják ki külön, speciális
    megállapodások megkötését utazásközvetítőkkel, szervezőkkel, esetenként más-más, az adott
    üzletnek megfelelő feltételekkel.

II. Szerződő felek

  1. A Szolgáltató által nyújtott szolgáltatásokat a Vendég veszi igénybe. Amennyiben a
    szolgáltatásokra vonatkozó megrendelést a Vendég közvetlenül a Szolgáltatónak adja le, úgy
    a Vendég lesz a Szerződő fél. A Szolgáltató és a Vendég együttesen, amennyiben a feltételek
    teljesülnek, szerződéses felekké válnak (továbbiakban: Szerződő Felek).
  2. Amennyiben a szolgáltatásokra vonatkozó megrendelést a Vendég megbízásából egy
    harmadik személy (továbbiakban Közvetítő) adja le a Szolgáltatónak, az együttműködés
    feltételeit a Szolgáltató és a Közvetítő közötti megállapodás szabályozza. Ebben az esetben a
    Szolgáltató nem köteles vizsgálni, hogy a harmadik személy jogszerűen képviseli-e a
    Vendéget.
    A jelen ÁSZF abban az esetben is kötelező a Vendégekre nézve, ha a szolgáltatásokra
    vonatkozó megrendelést a Vendég helyett Közvetítő.

III. A szolgáltatás igénybevételének módja és feltételei

  1. A Vendég szóbeli vagy írásbeli ajánlatkérésére a Szolgáltató minden esetben írásbeli
    ajánlatot küld. Amennyiben az ajánlat elküldésétől számított 48 órán belül nem érkezik
    konkrét megrendelés, úgy a Szolgáltató ajánlati kötöttsége megszűnik.
  2. A Szerződés kizárólag a Vendég írásban leadott foglalásának a Szolgáltató általi írásban
    megküldött visszaigazolásával jön létre, és így írásban megkötött Szerződésnek minősül. A
    nem írásban leadott foglalások (ideértve különösen, de nem kizárólag az elektronikus úton a

weboldalon vagy emailben leadott foglalásokat) nem minősülnem írásba foglalt
szerződésnek, azokat a Szolgáltató nem iktatja a szerződést, utóbb nem lesznek
hozzáférhetőek.

  1. Szóban leadott foglalás, megállapodás, módosítás, vagy annak a Szolgáltató általi szóbeli
    visszaigazolása nem minősül szerződésnek.!!!!!
  2. A szállás-szolgáltatás igénybevételéről szóló Szerződés meghatározott időtartamra szól.
  3. Ha a Vendég a meghatározott időtartam lejárta előtt véglegesen elhagyja a szobát, a
    Szolgáltató jogosult a Szerződésben kikötött szolgáltatás teljes ellenértékére. A lejárati idő
    előtt megüresedett szobát a Szolgáltató jogosult újra értékesíteni.
  4. A szállás-szolgáltatás igénybevételének Vendég által kezdeményezett
    meghosszabbításához a Szolgáltató előzetes hozzájárulása szükséges. Ebben az esetben a
    Szolgáltató kikötheti a már teljesített szolgáltatás díjának megtérítését.
  5. A szállás-szolgáltatás igénybevételének feltétele, hogy a Vendégek személyazonosságukat
    a törvényes előírásoknak megfelelően, a szoba elfoglalása előtt igazolják. A szállodában
    bejelentés nélkül senki sem lakhat.
  6. A Szerződés módosításához és/vagy kiegészítéséhez a Felek által aláírt írásbeli
    megállapodás szükséges.

IV. Az elszállásolás kezdete és vége

  1. A szobákat az érkezés napján 16.00-tól biztosítjuk, a korábbi érkezésre előzetes egyeztetés
    és visszaigazolást követően van lehetőség.
  2. A Szolgáltatónak abban az esetben, ha a Vendég nem jelenik meg a megállapodás szerinti
    nap 22 óráig, joga van arra, hogy visszalépjen a szerződéstől kivéve, ha későbbi érkezési
    időpont került kikötésre.
  3. Amennyiben a Vendég előleget fizetett, a szoba (a szobák) legkésőbb a következő nap 10
    óráig lefoglalva marad (maradnak).
  4. A szobákat a távozás napján legkésőbb 10.00-ig köteles a Vendég elhagyni. A szálloda
    foglaltságától függően a Szolgáltató lehetőséget biztosít késői távozásra, melyre díj ellenében
    van lehetőség. A hosszabbítási szándékot Vendég a recepción tudja előre jelezni.

V. Az elszállásolás meghosszabbítása

  1. A tartózkodás Vendég általi meghosszabbításához a Szolgáltató előzetes hozzájárulása
    szükséges.
  2. Amennyiben a Vendég a szobáját a bejelentkezéskor a távozás napjaként feltüntetett napon
    10.00-ig nem üríti ki és a tartózkodás meghosszabbításához a Szolgáltató előzetesen nem
    járult hozzá, úgy a Szolgáltató jogosult a szobaárat egy további napra is kiszámlázni és ezzel
    egyidejűleg a Szolgáltató szolgáltatási kötelezettsége is megszűnik.

VI. Vendéglátás

  1. A szálloda saját étterme, a AUTOHOF BISTRO hétfőtől vasárnapig várja vendégeit.
    Nyitvatartásról kérem érdeklődjön a recepción. Vendég az asztalfoglalási igényét a recepción,
    illetve az Autohof Bistróban jelezheti.
  2. A reggelit 8.00 és 10.00 óra között fogyaszthatják a vendégek az Autohof Bistróban.
  3. Vendég különleges igényeit (pl. glutén-, laktózmentes termékek, natúrtermékek,
    vegetáriánus, diabetikus, makrobiotikus vagy paleo fogások) Szolgáltató Vendég előzőleg
    jelzett kérése esetén tudja kielégíteni.

VII. Árak

  1. A szálloda mindenkori listaárai a szálloda halljában lévő információs táblán kifüggesztésre
    kerülnek. Egyéb szolgáltatások árlistái az adott szállodai részlegen vannak elhelyezve.
  2. A Szolgáltató a meghirdetett árait előzetes bejelentés nélkül (például: csomagárak vagy
    egyéb kedvezmények okán) megváltoztathatja. Amennyiben a Vendég szállást foglalt és azt a
    Szolgáltató írásban visszaigazolta, úgy ezen a szállásáron a Szolgáltató már nem változtathat.
    A Szolgáltató aktuális árai a szálloda honlapján az autohof-tophotel.hu oldalon találhatók.
  3. A Vendég a szolgáltatások áráról mindig tájékoztatást kaphat a szolgáltatásnyújtás
    megkezdése előtt a szálloda recepcióján.
  4. Az árak közlésekor a Szolgáltató megjelöli az árak adótartalmának (ÁFA, IFA)
    ajánlattételkor érvényes, törvény által szabályozott mértékét. A közzétett árak tartalmazzák a
    törvényben meghatározott ÁFA-t, nem tartalmazzák azonban az idegenforgalmi adót, amit a
    helyszínen kell megfizetni (400 Ft/fő/éj – 18 éves kor felett). A Szolgáltató a hatályos
    adótörvény (ÁFA, IFA) módosulása miatti többlet terheket, előzetes értesítés mellett, áthárítja
    a Szerződő félre.
  5. Amennyiben áraink az előző és az utána következő időszakokhoz képest nagyban eltérnek
    lefelé vagy felfelé valószínű technikai probléma merült fel kérem amennyiben észlelte a
    problémát tájékoztasson bennünket e-mailbe mert a nagy eltérés miatt nem áll módunkban az
    árakat tartani. Amennyiben a Szolgáltató minden gondossága ellenére hibás ár kerül a
    weboldal felületére, különös tekintettel a nyilvánvalóan téves, pl. a szolgáltatás közismert,
    általánosan elfogadott vagy becsült árától jelentősen eltérő, esetleg rendszerhiba miatt

megjelenő „0” Ft-os vagy „1” Ft-os árra, akkor a Szolgáltató nem köteles a szolgáltatást hibás
áron nyújtani. A Szolgáltató felhívja valamennyi Vendég figyelmét arra, hogy az egyes
szolgáltatások közzététele nem ajánlattételnek, hanem ajánlatételre történő felhívásnak
minősül, ennek megfelelően a szerződés a Szolgáltató elfogadó nyilatkozatával
(visszaigazolás) jön létre, nem pedig a Vendég megrendelésének elküldésével.

VIII. Ajánlatok, kedvezmények

  1. Az aktuális ajánlatok, kedvezmények az autohof-tophotel.hu oldalon folyamatosan
    meghirdetésre kerülnek. A meghirdetett kedvezmények mindig egyéni szobafoglalásra
    vonatkoznak.
  2. A meghirdetett kedvezmények nem vonhatók össze semmilyen más kedvezménnyel.
  3. A Szolgáltató speciális kondíciókhoz kötött termékeinek foglalása, csoportos foglalás vagy
    rendezvények esetén, egyedi szerződésben rögzített feltételeket állapít meg.
  4. Pótágy elhelyezésére sajnos nincs lehetőség.
    IX. Szolgáltatások
    Az AUTOHOF 171 HOTEL ingyenes szolgáltatásai:
     Csomagmegőrzés
     Széf
     WIFI
     Parkolás
    Térítés ellenében igénybe vehető szolgáltatások:
     Transzfer
     Virágrendelés
     Kerékpárkölcsönzés
     Vasaltatás/mosatás

    Kérés esetén a szobába bekészítjük:
     Plusz párna, takaró, pléd

X. Lemondási feltételek

  1. Amennyiben a szálloda ajánlatában más feltételt nem határozott meg, a lemondási és
    módosítási feltételek a következők:
    Amennyiben a lemondás legkésőbb az érkezés napja előtt 2 nappal megtörténik, foglalási díj
    nem kerül felszámításra. Lemondás határidőn túli beérkezése, illetve meg nem jelenés esetén

az első éjszaka 100 % kerül felszámolásra, az esetlegesen előre megfizetett további díj
visszatérítésre kerül.

XI. Fizetés módja, garancia

  1. A megrendelt szolgáltatások ellenértéke fizethető a helyszínen készpénzzel (Forintban
    vagy Euroban), bankkártyával vagy hitelkártyával (MasterCard, Maestro, Visa, Visa
    Electron). Céges partnereinknek vagy utalvány vásárlás esetén előzetes egyeztetés után
    átutalásos fizetési módra is van lehetőség. Euroban történő fizetés esetén a Szolgáltató a
    helyszínen közzétett átváltási árfolyamot alkalmazza.
  2. Átutalás esetén – amennyiben a Szolgáltatóval kötött megállapodás másként nem
    rendelkezik – a megrendelt szolgáltatások ellenértékét a Vendég köteles az érkezés megjelölt
    napja előtt a szálloda bankszámlájára átutalni oly módon, hogy az adott összeget az érkezés
    napjáig a szálloda bankszámláján jóváírják vagy az átutalást a Vendég a számlavezető
    pénzintézete által kiadott, az átutalás megtörténtét igazoló visszavonhatatlan nyilatkozattal
    igazolja.
    XII. A szerződés teljesítésének elutasítása, a szolgáltatási kötelezettség megszűnése
  3. A Szolgáltató jogosult a szállás szolgáltatásra szóló Szerződést azonnali hatállyal
    felmondani, így a szolgáltatások nyújtását megtagadni, ha:
     a Vendég nem rendeltetésszerűen használja a rendelkezésre bocsátott szobát, illetve a
    létesítményt;
     a Vendég a szobáját a bejelentkezéskor a távozás napjaként feltüntetett napon 10.00
    óráig nem üríti ki és a tartózkodás meghosszabbításához a Szolgáltató előzetesen nem
    járult hozzá;
     a Vendég a szálláshely biztonságával, rendjével, annak alkalmazottjaival
    kifogásolhatóan, durván viselkedik, alkohol, vagy drogok befolyása alatt áll,
    fenyegető, sértő, vagy más elfogadhatatlan viselkedést tanúsít;
     a Vendég fertőző betegségben szenved;
     a Szerződő fél nem teljesíti a Szerződésben meghatározott előlegfizetési
    kötelezettségét a meghatározott időpontig;
     a Vendég a hotel területén engedély nélkül videófelvételeket készít, ideértve
    különösen, de nem kizárólag a szobában történő felvételek (filmforgatás) készítését is;
  4. Amennyiben a felek közötti Szerződés „vis major” okokból nem teljesül, a szerződés
    megszűnik.

XIII. Elhelyezési garancia

  1. Amennyiben a Szolgáltató szállodája a Szerződésben szereplő szolgáltatásokat saját
    hibájából (pl. túltöltés, ideiglenes üzemeltetési problémák, stb.) nem tudja biztosítani, a
    Szolgáltató köteles a Vendég elhelyezéséről haladéktalanul gondoskodni.
  2. A Szolgáltató köteles a szerződésben szereplő szolgáltatásokat, az abban visszaigazolt
    áron, az ott kikötött időtartamra – vagy az akadályoztatás megszűntéig egy másik, ugyanazon
    vagy magasabb kategóriájú szálláshelyen – biztosítani/felajánlani. A helyettesítő szálláshely
    biztosításának valamennyi többletköltsége a Szolgáltatót terheli.
  3. Amennyiben a Szolgáltató ezen kötelezettségeinek maradéktalanul eleget tesz, illetve, ha a
    Vendég a számára felajánlott helyettesítő szálláslehetőséget elfogadta, utólagos kártérítési
    igénnyel a Szerződő fél nem élhet.

XIV. A Vendég jogai

  1. A szállás szolgáltatási szerződés megkötésével a Vendég jogosultságot szerez a bérelt
    helyiségek szokásos használatára, valamint az elszállásolási üzem szokás szerint és
    különösebb feltételek nélkül Vendégek használatára bocsátott létesítményeinek szokásos
    használatára, valamint a szokásos kiszolgálásra a kiírásnak megfelelő nyitvatartási időben.
  2. A Vendég a Szolgáltató által nyújtott szolgáltatások teljesítésével kapcsolatban panasszal
    élhet a szálláshelyen való tartózkodás időtartama alatt. A Szolgáltató ezen időszakban hozzá
    írásban igazoltan eljuttatott (vagy általa jegyzőkönyvbe felvett) panasz kezelésére vállal
    kötelezettséget. A Vendég szóban vagy írásban közölheti panaszát a Szolgáltatóval, ideértve a
    telefonon vagy emailben közölt panaszt is. A Szolgáltató panaszkezeléséről bővebben a
    XXIII. alcím rendelkezik.

XV. A Vendég kötelességei

  1. A megállapodás szerinti díj megfizetése: a visszaigazolásban rögzített határidőig, vagy a
    szállás-szolgáltatási szerződés befejeződésekor esedékes.
  2. Abban az esetben, ha a Vendégek élelmiszert vagy italokat behoznak a szállodába, és
    nyilvános helyiségekben szeretnék elfogyasztani a Szolgáltató hozzájárulása szükséges. A
    szálloda vendéglátó ipari egységeiből ételt / italt szálloda vendégeknek kivinni tilos.
  3. A Vendégek által szálláshelyre behozott olyan elektromos készülékek üzembe helyezése
    előtt, melyek nem tartoznak a megszokott utazási szükségletek közé, ki kell kérni a
    Szolgáltató hozzájárulását.
  4. A szállóvendégek gépjárművei térítésmentesen parkolhatnak a szálloda kamerával
    megfigyelt, éjszaka őrzött parkolójában.
  5. A szemetet a komplexum területén, illetve a szobákban elhelyezett szemétgyűjtő
    edényekbe kérjük kidobni.
  6. Berendezési tárgyakat a Vendég köteles rendeltetés-szerűen – azok rendeltetési helyén –
    használni, továbbá tilos a berendezési tárgyakat és textíliákat a szállodából kivinni! A
    berendezési tárgyakban okozott károkért az azt okozó Vendég(ek) felelős(ek), kiskorú vagy
    más okból cselekvőképtelek károkozó esetén a törvényes képviselő. A kártérítésre a Ptk
    szerződésszegéssel okozott károkért való felelősségre vonatkozó szabályai az irányadóak.
  7. A komplexum területén lévő eszközöket, berendezéseket szállóvendég kizárólag saját
    felelősségére, használhatja, a kifüggesztett használati/kezelési útmutatókban leírtak kötelező
    érvényű betartása mellett.
  8. A nemdohányzók védelméről szóló 1999. évi XLII. törvény végrehajtása értelmében 2012.
    január 1-től a szálloda nemdohányzó létesítmény. Ennek értelmében a szálloda szobáiban,
    éttermében, közösségi területein a magyar jogszabályok értelmében dohányozni a
    dohányzásra kijelölt helyen kívül tilos! A hivatkozott jogszabály betartására vonatkozó
    kötelességre felhívó jelzéseket a jogszabályban előírt területeken a szálloda elhelyezte. A
    szálloda alkalmazottai jogosultak a vendégeket, valamint a szálloda területén tartózkodó
    bármely más személyt figyelmeztetni. jogszabály betartására, illetve a jogszerűtlen
    magatartás abbahagyására. A vendégek, illetve a szálloda területén tartózkodó bármely
    személy köteles a jogszabály betartására, valamint az esetleges felszólítás teljesítésére.
    Amennyiben bármely vendég vagy a szálloda területén tartózkodó egyéb személy jogsértő
    magatartása miatt a szálloda üzemeltetőjét az illetékes hatóság a hivatkozott jogszabály
    alapján bírsággal sújtja, úgy az üzemeltető fenntartja magának a jogot, hogy az adott jogsértő
    magatartást tanúsító személyre a bírság összegét áthárítsa, illetve annak megfizetését tőle
    követelje.
    Dohányzásra a szálloda kijelölt területén van lehetőség. A szobákban, illetve az épületben
    történő dohányzás esetén a Vendég alkalmanként 100 EUR szerződésszegési kötbér
    megfizetésére köteles.
  9. A szállodai szobában gyúlékony, robbanásveszélyes anyagot tárolni tilos. Tűz esetén a
    recepciót kérjük haladéktalanul értesíteni. A Vendégek kötelesek tűz vagy egyéb riasztás
    esetén a szobákat, illetve a szálloda közös rendeltetésű tereit az ott elhelyezett tájékoztató
    szerint a lehető leghamarabb elhagyni.
  10. A szobákat és a szálloda közös használatú eszközeit, berendezési tárgyait közösen
    használó Vendégek a rendeltetésellenes használat során bekövetkezett károkozásért
    egyetemlegesen felelnek.
  11. A szállóvendég által hozott tűzijátékhoz és egyéb engedélyköteles tevékenységhez a
    szálloda írásos hozzájárulása, továbbá a szállóvendégek általi hatósági engedélyek beszerzése
    szükséges.
  12. A Vendég gondoskodik arról, hogy a felelőssége alá tartozó 14 év alatti gyermek csak
    felnőtt felügyelete mellett tartózkodjon a Szolgáltató szállodájában.
  13. A Vendégnek az őt ért kárt azonnal jelentenie kell a szállodában, és minden szükséges
    adatot a szálloda rendelkezésére kell bocsátania, amely a káreset körülményeinek
    tisztázásához, esetleg a rendőrségi jegyzőkönyv felvételéhez/rendőrségi eljáráshoz szükséges.
  14. A Vendég kifejezetten tudomásul veszi, hogy a szálloda közös használatú területein
    beleértve a gépkocsi parkolót és a szállodához közvetlenül tartozó külső területeket)
    vagyonvédelmi okokból zártláncú kamerarendszert üzemeltet, melynek felvételei a
    vonatkozó jogszabályi előírások alapján törlésre kerülnek.
  15. A Vendég (ideértve a szállodában tartózkodó Vendéghez érkező látogatókat és a
    Vendéggel együtt utazó személyeket is) köteles a szálloda épületét és annak közvetlen
    környezetét rendeltetésszerűen és a többi vendég, illetve látogató szükségtelen zavarása
    nélkül használni.
  16. Elutazáskor a Vendég köteles a szoba kulcsot a recepción leadni. Ennek elmulasztása,
    illetve a kulcs elvesztése esetén a Szolgáltató jogosult az adott kulcs után kártérítési díjat
    ……… Ft szerződésszegési kötbért felszámítani, melyet a Vendég távozáskor köteles
    megfizetni. A szobakulcsokat a Vendég az elutazásának napján 10 óráig használhatja fel a
    szobájába való bejutásra.

XVI. Háziállatok

  1. A szálloda nem fogad háziállatokat!

XVII. A Szolgáltató jogai

  1. Amennyiben a Vendég az igénybe vett, vagy a Szerződésben megrendelt, de igénybe nem
    vett kötbérköteles szolgáltatások díjának megfizetésére vonatkozó kötelezettségének nem tesz
    eleget, a Szolgáltatót követelései biztosítására zálogjog illeti meg a Vendégnek azon
    személyes tulajdon tárgyai, amelyeket a szállodába magával vitt.
  2. A komplexum területén állandó felügyeletet biztosító portaszolgálat jogosult a ki- és
    belépő Vendégek ellenőrzésére, személyazonosságuk megállapítására, indokolt esetben a
    járművek kilépéskori átvizsgálására. A Szolgáltató jogszabályi kötelezettségének eleget téve
    a vendék személyazonosításra alkalmas okmánya bemutatásának hiányában a szálláshely-
    szolgáltatást megtagadja (2016. évi CLVI. Törvény).
  3. Amennyiben a Vendég az igénybe vett vagy megrendelt, de igénybe nem vett kötbérköteles
    (térítésköteles) szolgáltatások díjának megfizetésére vonatkozó kötelezettségének nem tesz
    eleget, úgy a Szolgáltatót követelései biztosítására a magyar Polgári Törvénykönyv szerint
    zálogjog illeti meg a Vendég azon személyes tulajdonú tárgyain, melyeket a szállodába

magával vitt. Erre a zálogjogra a bérbeadó zálogjogának szabályát kell megfelelően
alkalmazni. A Szolgáltató mindaddig, amíg a zálogjoga fennáll, megakadályozhatja a
zálogjoggal terhelt vagyontárgyak elszállítását. Amennyiben a zálogként igénybe vett tárgy a
Vendég tulajdonában álló gépjármű, annak zálog tárgyként való visszatartása kizárólag a
zálogtárgyra vonatkozik, semmiképpen sem a Vendég vagy a vele együtt utazók személyes
mozgási szabadságának korlátozására. A személyek minden egyéb korlátozás nélkül
elhagyhatják a szállodát.

XVIII. A Szolgáltató kötelezettségei

  1. A szerződés alapján megrendelt szállás és egyéb szolgáltatások az érvényes előírások,
    szolgáltatás standardok szerinti teljesítése.
  2. A Vendég panaszának kivizsgálása és a probléma kezeléséhez szükséges lépések
    megtétele, azok írásban (jegyzőkönyvben) történő rögzítése.
  3. A szállodán belüli területen, valamint a teraszokon Vendégeink nyugalma érdekében 22.00
    órát követő időszakban hangoskodni tilos, beleértve a szobák belső tereiben történő zavaró
    hangerejű televíziózást, zenehallgatást, valamint a hallban lévő hangos zenélést, melynek
    betartásáért a szállodai személyzet felel.

XIX. A Vendég betegsége, halála

  1. Amennyiben a szállás-szolgáltatás igénybevételének időtartama alatt a Vendég
    megbetegszik, és maga nem képes saját érdekében eljárni, a Szolgáltató orvosi segítséget
    ajánl fel.
  2. A Vendég betegsége/halála esetén a Szolgáltató költségkompenzációra tart igényt a
    beteg/elhunyt hozzátartozója, örököse, illetőleg a számlafizetője részéről; az esetleges orvosi
    és eljárási költségek, az elhalálozást megelőzően igénybe vett szolgáltatások ellenértékének,
    és a betegség/haláleset kapcsán a felszerelésekben, berendezési tárgyakban keletkezett
    esetleges károk tekintetében.

XXI. A Szolgáltató kártérítési felelőssége

  1. A Szolgáltató felelősséget vállal azért a kárért, amelyet a megszálló Vendég dolgainak
    elvesztése, megsérülése vagy megsemmisülése folytán szenved el, abban az esetben, ha a
    Vendég a Szolgáltató által kijelölt, illetőleg általában erre rendelt helyen helyezett el.
    Kizárólag SZÁLLODA SZÉF és CSOMAGMEGŐRZŐ!!
  2. A Szolgáltató felelőssége nem terjed ki azokra a káreseményekre, amelyek a Szolgáltató
    alkalmazottainak és Vendégeinek körén kívül eső elháríthatatlan ok miatt következtek be,
    vagy azokat a Vendég maga okozta. A károsultat kármegelőzési, kárelhárítási és kárenyhítési

kötelezettség terheli, az e kötelezettségek felróható megszegése miatt keletkezett kárt a
károkozó nem köteles megtéríteni.

  1. A Szolgáltató kijelölhet olyan helyeket a komplexum területén, ahová Vendég nem léphet
    be. Az ilyen helyeken történt esetleges Vendéget ért kárért, sérülésért a Szolgáltató
    felelősséget nem vállal.
  2. Értéktárgyakért, értékpapírokért és készpénzért a Szolgáltató csak akkor felelős, ha a
    dolgot megőrzésre kifejezetten átvette, vagy a megőrzésre átvételt kifejezetten megtagadta,
    vagy a kár olyan okból következett be, amelyért az általános szabályok szerint felelősséggel
    tartozik. Ebben az esetben a bizonyítás a Vendéget terheli.
  3. Nem felel továbbá a Szolgáltató a nem rendeltetésszerű használatból eredő károkért.
  4. A szálloda udvarának és parkolójának használata a Vendég saját felelősségére történik,
    ebből eredő balesetekért a szálloda felelősséget nem vállal.
  5. A Vendégnek az őt ért kárt azonnal jelentenie kell a szállodában, és minden szükséges
    adatot a szálloda rendelkezésére kell bocsátania, amely a káreset körülményeinek
    tisztázásához, esetleg a rendőrségi jegyzőkönyv felvételéhez/rendőrségi eljáráshoz szükséges.
  6. A kártérítés mértéke legfeljebb a Szerződés szerinti napi szobaár összegének az összege.

XXI. Titoktartás

  1. A Szolgáltató a Szerződésben foglalt kötelezettsége teljesítése során köteles a személyes
    adatok védelméről és a közérdekű adatok nyilvánosságáról szóló törvény, valamint az EU
    2016/679 rendelet szabályainak megfelelően eljárni.
    XXII. Vis major
  2. Azon ok, vagy körülmény (például; háború, tűz, árvíz, időjárásbeli viszontagság,
    áramhiány, sztrájk bekövetkezése), amely felett a fél nem bír ellenőrzéssel (vis major),
    bármely felet felmentik a Szerződésből eredő kötelességeik teljesítése alól, amíg ezen ok
    vagy körülmény fennáll.

XXIII. A teljesítés helye és a felek jogviszonyában alkalmazandó jog,

panaszkezelés, eljáró bíróság

  1. A teljesítés helye az a hely, ahol az elszállásoló szálloda található.
  2. Valamennyi, az elszállásolási szerződésből eredő vitával kapcsolatban, a Szolgáltató
    vonatkozásában, érdemben és helyileg illetékes bíróság kerül kijelölésre.

Pp. 26. § (1) A vállalkozás által fogyasztóval szemben, szerződéses jogviszonyból eredő
igény érvényesítése iránt indított perre – törvény, az Európai Unió kötelező jogi aktusa,
illetve nemzetközi egyezmény eltérő rendelkezése hiányában – az alperes belföldi lakóhelye
szerinti bíróság kizárólagosan illetékes. Belföldi lakóhely hiányában e kizárólagos
illetékesség az alperes belföldi tartózkodási helyéhez igazodik; ha az alperes tartózkodási
helye ismeretlen vagy külföldön van, az utolsó belföldi lakóhely az irányadó. Ha az utolsó
belföldi lakóhely nem állapítható meg, az illetékességet az általános szabályok szerint kell
megállapítani.

  1. A Szolgáltató és a Vendég közötti jogviszonyra a magyar jogszabályok rendelkezései az
    irányadóak.
  2. A HATÁR-PARKING Kft. által üzemeltetett AUTOHOF 171 HOTEL számára a
    legfontosabb, hogy Vendégei mindig elégedettek legyenek a szálloda által nyújtott
    szolgáltatással. Éppen ezért panaszaikat pártatlanul és teljes körűen, egyenlő eljárás keretében
    ki kell vizsgálni, mely vizsgálat fontos információkat hordozhat számukra. A HATÁR-
    PARKING Kft. a panaszkivizsgálást követően kötelezi magát, hogy olyan választ ad,
    melyben részletesen kitér a panasz teljes körű kivizsgálásának eredményére, a panasz javasolt
    rendezésére, megoldására vonatkozó intézkedésekre.
  3. Vendég a szálloda működésével, a foglalásokkal, szolgáltatásokkal kapcsolatos kérdéseivel
    és esetleges panaszaival az alábbi elérhetőségeken keresheti meg a HATÁR-PARKING Kft-t:
    Cím: 9222 Hegyeshalom Miklóshalmi út 1
    Elektronikus levelezési cím: autohof2014@gmail.com
    Telefonszám: +36 30 728 3753
  4. Az írásbeli panaszokat az HATÁR-PARKING Kft. a jogszabályban előírt 30 napon belül
    érdemben megválaszolja. A Hotel AUTOHOF 171 HOTEL a panaszos számára mind a
    vásárlók könyvébe, mind más formátumban leadott írásbeli kifogásokat is panaszként
    kezelünk.
  5. A szóbeli panaszokat az HATÁR-PARKING Kft. lehetőség szerint helyben, azonnal
    megoldja, és amennyiben ez nem lehetséges, akkor a szóbeli panaszról jegyzőkönyvet vesz
    fel. A jegyzőkönyvet lehetőség szerint a panaszos egyetértése mellett véglegesíti és egy
    példányát a panaszosnak átadja. Amennyiben ez utóbbi nem lehetséges, akkor a
    jegyzőkönyvet legkésőbb a szóbeli panaszra adott válasszal egy időben küldi ki – legkésőbb a
    panasz beérkezésétől számított 30. napon.
  6. A HATÁR-PARKING Kft. minden panaszt nyilvántartásba vesz, különös figyelmet
    fordítva a személyes adatok védelmére. A bekért személyes adatok kizárólag az azonosítás
    célját szolgálják, ezen kívül nem szolgálhatnak egyéb adatgyűjtési célt.
  7. A panaszt benyújtó ügyfél adatait az EU 2016/679 rendelete rendelkezéseinek megfelelően
    kell kezelni.
  8. A HATÁR-PARKING Kft. a panasz ügyben hozott érdemi döntését pontos, közérthető és
    egyértelmű indoklással ellátva és azt írásba foglalva továbbítja a panaszos részére. Ha az
    érdemi döntést közlő irat jogszabályra hivatkozik, a jogszabályhely megjelölése mellett,
    annak érdemi rendelkezését is ismertetni kell.
  9. A panasz elutasítása vagy a panasz kivizsgálására előírt 30 napos törvényi válaszadási
    határidő eredménytelen eltelte esetén Vendég az alábbi testületekhez, hatóságokhoz fordulhat:

    A fogyasztónak minősülő Vendég a fogyasztó lakóhelye vagy a szolgáltatás kötelezettje
    tevékenységének helye szerinti Békéltető Testület elérhetőségein kezdeményezheti az
    eljárást. A megyei szervezetek listája itt érhető el, elérhetőségüket az I. számú melléklet
    tartalmazza.

A B C

Békéltető testület neve Békéltető testület
székhelye

Illetékességi terület

1 Budapesti Békéltető
Testület

Budapest Budapest

2 Baranya Vármegyei
Békéltető Testület

Pécs Baranya vármegye,
Somogy vármegye,
Tolna vármegye

3 Borsod-Abaúj-Zemplén
Vármegyei
Békéltető Testület

Miskolc Borsod-Abaúj-Zemplén
vármegye,
Heves vármegye,
Nógrád vármegye

4 Csongrád-Csanád
Vármegyei
Békéltető Testület

Szeged Békés vármegye,
Bács-Kiskun vármegye,
Csongrád-Csanád vármegye

5 Fejér Vármegyei
Békéltető Testület

Székesfehérvár Fejér vármegye,
Komárom-Esztergom vármegye,
Veszprém vármegye

6 Győr-Moson-Sopron
Vármegyei
Békéltető Testület

Győr Győr-Moson-Sopron vármegye,
Vas vármegye,
Zala vármegye

7 Hajdú-Bihar Vármegyei
Békéltető Testület

Debrecen Jász-Nagykun-Szolnok vármegye,
Hajdú-Bihar vármegye,
Szabolcs-Szatmár-Bereg
vármegye

8 Pest Vármegyei
Békéltető Testület

Budapest Pest vármegye

Határon átnyúló jogvita esetén a https://bekeltet.bkik.hu/ linkre kattintva Vendég panaszát
elektronikusan jelentheti be a Budapesti Békéltető Testület számára.
Ha Vendégnek kérdése van az eljárással kapcsolatban, a Budapesti Békéltető Testülethez
fordulhat az I. számú mellékletben részletezett elérhetőségek bármelyikén.
Vendég panaszával az ügy jellegétől függően, a HATÁR-PARKING Kft. Tevékenységi helye
szerint az alábbi szervekhez fordulhat: Fogyasztói jogvita esetén a fogyasztó lakóhelye vagy
tartózkodási hely szerinti illetékes Fogyasztóvédelmi osztályhoz vagy Békéltető testülethez
fordulhat, melynek alábbiak az elérhetőségei:
Panaszával a Győr-Moson-Sopron Vármegyei Kormányhivatal Közlekedési, Műszaki
Engedélyezési, Mérésügyi és Fogyasztóvédelmi Főosztály, Fogyasztóvédelmi Osztály (Címe:
9022 Győr, Türr István u. 7., fogyasztovedelem@gyor.gov.hu), vagy az I. számú
mellékletben részletezett Békéltető Testületekhez fordulhat. A Békéltető Testület
illetékességét alapvetően a fogyasztó lakóhelye vagy tartózkodási helye határozza meg,
ennek hiányában a fogyasztói jogvitával érintett vállalkozás vagy az annak képviseletére
feljogosított szerv székhelye alapítja meg.

  1. Amennyiben a HATÁR-PARKING Kft. a panaszkezelés során megsértette a fogyasztó
    számára biztosított jogszabályokat (így többek között nem adott időben, vagy érdemben
    választ az írásban vagy szóban közölt panaszra, megtévszetette a fogyasztót, esetleg más, a
    fogyasztóvédelemmel összefüggő jogszabálysértést követett el), a fogyasztó a Nemzeti
    Fogyasztóvédelmi Hatóság (NFH) területileg illetékes szervéhez fordulhat. Az NFH területi
    szervei a megyei Kormányhivatalok Fogyasztóvédelmi Felügyelőségei, melyek minden
    megyeszékhelyen megtalálhatóak: www.nfh.hu/teruleti
  2. Online vitarendezési platform
    A szolgáltató tájékoztatja a fogyasztót, hogy létezik online vitarendezési platform, amely
    magyar nyelven az alábbi linken érhető el:
    https://ec.europa.eu/consumers/odr/main/index.cfm?event=main.home.show&lng=HU
    Az Európai Bizottság által működtetett online vitarendezési platform rendeltetése, hogy az
    EU-tagországok, valamint Norvégia, Izland és Liechtenstein fogyasztói, illetve kereskedői
    bíróságon kívül tudják rendezni az áruk vagy szolgáltatások online értékesítésével
    kapcsolatos jogvitáikat.
    Az online vitarendezési platform használatára abban az esetben van lehetőség, amennyiben:
     Ön valamelyik uniós tagállamban, Norvégiában, Izlandon vagy Liechtensteinben él;

 A kereskedő székhelye valamelyik uniós tagállamban, Norvégiában, Izlandon vagy
Liechtensteinben van;
 Panasza olyan termékkel vagy szolgáltatással kapcsolatos, melyet online vásárolt;
 Ismeri a kereskedő e-mail-címét;
 Már kapcsolatba lépett a kereskedővel a panasza miatt;
 Első alkalommal próbálja bíróságon kívül rendezni jogvitáját a kereskedővel;
 A kereskedőt ebben az ügyben nem perelte be korábban;
A platform használatával kapcsolatos részletes tájékoztató az alábbi linken érhető el:
https://ec.europa.eu/consumers/odr/main/index.cfm?event=main.home.howitworks
A tájékoztatási kötelezettség az 524/2013/EU rendelet 14. cikkén alapul

  1. A jelen Általános Szerződési Feltételekben nem szabályozott kérdésekre a Ptk., valamint
    a távollévők között kötött szerződésekről szóló 45/2014. (II.26.) Kormányrendelet szabályai
    és az elektronikus kereskedelmi szolgáltatások, az információs társadalommal összefüggő
    szolgáltatások egyes kérdéseiről szóló 2001.évi CVIII. törvény, valamint az 1997. évi CLV.
    törvény rendelkezései az irányadóak.

XXV. Fontos fogalmak

  1. Adásvételi szerződés: a Polgári Törvénykönyv szerinti adásvételi szerződés, valamint
    minden olyan szerződés is, amelynek áruk és szolgáltatások egyaránt tárgyát képezik.
    Szolgáltatási szerződés: az adásvételi szerződéstől eltérő bármely olyan szerződés, amelynek
    értelmében a vállalkozás a fogyasztó részére szolgáltatást nyújt vagy szolgáltatás nyújtását
    vállalja, a fogyasztó pedig megfizeti vagy vállalja, hogy megfizeti a szolgáltatás díját.
  2. Békéltető testület: tartós alapon létrejött, a fogyasztói jogviták alternatív vitarendezési
    eljárás keretében történő rendezésével foglalkozó szervezet, amelyet az e törvényben
    meghatározott szerv (személy) nyilvántartásba vett.
    Online adásvételi vagy online szolgáltatási szerződés: olyan adásvételi vagy szolgáltatási
    szerződés, amelynek értelmében a vállalkozás vagy annak közvetítője egy honlapon vagy
    egyéb elektronikus eszközön keresztül kínál megvételre valamilyen árut vagy kínál
    igénybevételre valamilyen szolgáltatást és a fogyasztó az adott honlapon vegy egyéb
    elektronikus eszközön keresztül rendeli meg az árut vagy szolgáltatást.
  3. Fogyasztói jogvita: a fogyasztó és a vállalkozás közötti adásvételi vagy szolgáltatási
    szerződés megkötésével és teljesítésével kapcsolatos vitás ügy, valamint a fogyasztó és a
    vállalkozás között külön megkötésre kerülő adásvételi vagy szolgáltatási szerződés hiányában

a termék minőségével, biztonságosságával, a termékfelelősségi szabályok alkalmazásával, a
szolgáltatás minőségével összefüggő vitás ügy.

  1. Belföldi fogyasztói jogvita: adásvételi vagy szolgáltatási szerződés kapcsán felmerülő
    olyan jogvita, amely esetében a fogyasztó a termék vagy a szolgáltatás megrendelésének
    időpontjában Magyarországon rendelkezik lakóhellyel vagy tartózkodási hellyel, és a
    vállalkozás rendelkezik Magyarországon székhellyel, telephellyel, fiókteleppel.
    5.Határon átnyúló fogyasztói jogvita: adásvételi vagy szolgáltatási szerződés kapcsán
    felmerülő olyan jogvita, amely esetében az érintett fogyasztó lakóhelye vagy tartózkodási
    helye Magyarországon található, és a vállalkozás székhelye, telephelye, letelepedési helye
    ettől eltérő európai uniós tagállamban van, vagy az érintett fogyasztó lakóhelye vagy
    tartózkodási helye más európai uniós tagállamban található, és a vállalkozás székhelye
    Magyarországon van.

XXVI. Jogi Nyilatkozat

Felhívjuk szíves figyelmét arra, hogy a honlapunkon megjelenő adatok, dokumentumok,
információk, képek, ábrák, írások és grafikák, illetve a honlap Ön képernyőjén megjelenő
kialakítása a szerzői jogról szóló 1999. évi LXXVI. törvény, illetve a Polgári
Törvénykönyvről szóló 2013. évi V. törvény rendelkezései értelmében védelem alatt állnak.
A szállás-szolgáltatási szerződés megkötése esetén Ön elfogadja, hogy elolvasta és
megértette a fenti feltételeket és szabályokat, és egyetért az azokban foglaltakkal. Az ÁSZF a
későbbiek során módosulhat, mely módosítást a Szolgáltató a szálloda honlapján tüntet fel,
illetve az érvényes és hatályos ÁSZF-et a szálloda recepcióján is elhelyezi.

Kelt: 2025. március 20.
Hegyeshalom
Köszönjük, hogy megtisztelt minket bizalmával!

I. számú melléklet az egyes Békéltető Testületek elérhetőségéről

  1. Baranya Vármegyei Békéltető Testület
    Címe: 7625 Pécs, Majorossy Imre u. 36.
    Telefonszáma: (72) 507-154; (20) 283-
    3422
    Elnök: Dr. Gőbölös Réka
    Honlap cím: www.baranyabekeltetes.hu
    E-mail cím: info@baranyabekeltetes.hu;
    kerelem@baranyabekeltetes.hu
    www.baranyabekeltetes.hu
  2. Borsod-Abaúj-Zemplén Vármegyei
    Békéltető Testület
    Címe: 3525 Miskolc, Szentpáli u. 1.
    Levelezési cím: 3501 Miskolc Pf. 376.
    Telefonszáma: (46) 501-090
    Elnök: Dr. Tulipán Péter
    Honlap cím:
    www.bekeltetes.borsodmegye.hu
    E-mail cím: bekeltetes@bokik.hu
    www.bekeltetes.borsodmegye.hu
  3. Budapesti Békéltető Testület
    Címe: 1016 Budapest, Krisztina krt. 99.
    Levelezési cím: 1253 Budapest Pf. 10.
    Telefonszáma: (1) 488-2131
    Elnök: Dr. Inzelt Éva Veronika
    Honlap cím: www.bekeltet.bkik.hu
    E-mail cím: bekelteto.testulet@bkik.hu
    https://bekeltet.bkik.hu/
  4. Csongrád-Csanád Vármegyei Békéltető
    Testület
    Címe: 6721 Szeged, Párizsi krt. 8-12.
    Telefonszáma: (62) 554-250/118 mellék
    Elnök: Dr. Horváth Péter Károly
    Honlap cím: www.bekeltetes-csongrad.hu
    E-mail cím: bekelteto.testulet@csmkik.hu
    www.bekeltetes-csongrad.hu
  5. Fejér Vármegyei Békéltető Testület
    Címe: 8000 Székesfehérvár, Hosszúséta tér
    4-6.
    Telefonszáma: (22) 510-310
    Elnök: Dr. Csapó Csilla
    Honlap cím: www.bekeltetesfejer.hu
    E-mail cím: bekeltetes@fmkik.hu
    www.bekeltetesfejer.hu
  6. Győr-Moson-Sopron Vármegyei
    Békéltető Testület
    Címe: 9021 Győr, Szent István út 10/A.
    Telefonszáma: (96) 520-217
    Elnök: Dr. Bagoly Beáta
    Honlap cím: www.bekeltetesgyor.hu/hu;
    www.gymsmkik.hu/bekelteto
    E-mail cím: bekeltetotestulet@gymskik.hu
    www.bekeltetesgyor.hu/hu

www.gymsmkik.hu/bekelteto
7.Hajdú-Bihar Vármegyei Békéltető
Testület
Címe: 4025 Debrecen Vörösmarty u. 13-
15.
Telefonszáma: (52) 500-710; (52) 500-745
Elnök: Dr. Hajnal Zsolt
Honlap cím: www.hbmbekeltetes.hu
E-mail cím: bekelteto@hbkik.hu
www.hbmbekeltetes.hu

IV. emelet 2.
Levelezési cím: 1364 Budapest, Pf.: 81
Telefonszáma: (1) 792-7881
Elnök: Dr. Nadrai Géza
Honlap cím: www.panaszrendezes.hu;
www.pestmegyeibekelteto.hu
E-mail cím: pmbekelteto@pmkik.hu
www.panaszrendezes.hu
www.pestmegyeibekelteto.hu

Pest Vármegyei Békéltető Testület
Címe: 1055 Budapest, Balassi Bálint utca